tisdag 5 oktober 2010

vilodag! =)

Skönt faktiskt. Men jag ska inte trötta ut er nu med att bara skriva om mat och träning. Utan ska skriva om lite annat oxå..

Har pratat med Kommunen idag, fick ngt till en högre chef igår som jag ringde till idag. Jag berättade hur allt låg till ang barnomsorgen och jag blev inte mkt smartare av det.. hon sa att allt kostar osv. MEN då frågade jag henne vad som kostar mest, ge mig en omsorgsplats till thuva. 1-2 ggr veckan och 2 helger av 5. ELLER så måste jag säga upp mig och leva på bidrag.. VAD kostar mest?? Då blev hon tyst en lång stud och sa att jag hade rätt. TACK. men hon kunde inte göra mkt just nu utan tyckte jag skulle skaffa en barnflicka tills vidare. OK sa jag men de blir ju dyrt.. sen började hon räkna på det och insåg att de inte heller var den bästa lösningen för en ensamstående och att de är mkt billigare för mig med en omsorgsplats. I vilket fall som helst så fick jag nr till en annan som självklart inte var där. Men de trodde att de KANSKE kunde fixa in mig snabbare till helgomsorg, de andra får jag isf stå på kö ett tag till. Jag sa att jag är tacksam för allt. Helger är perfekt. Isf behöver jag bara skaffa barnflicka/barnvakt på vardagarna + att jag har gjort mitt önskeschema om mer dag än kväll. Skönt. Men allt blir dyrt! Men de är de värt för att få jobba!

Annars har jag städat lite här hemma idag. Thuva leker med sitt barbiehus som hon fick av pappa o mia. Annie har haft de innan och de är super fint! =)

Nu ska jag sminka mig. Sen lägga mig och läsa en bok. Vid 14 ska vi iväg och träffa några vänner =) skoj för Thuva för hon behöver leka av sig.

Puss på er.

Inga kommentarer: