tisdag 9 november 2010

SNÖÖÖÖÖ!!

Jiho! Då var snön här, känner ni inte hur mkt piggare ni är redan? Vi människor behöver ljustet för att bli pigg! höstens mörker gör en trött och lite deppig. Men nu jääklar är snön här och de gillar jag. Kan bara säga en sak, TUR att jag köpte mössa igår.. och ÄNNU MER TUR att vi köpte Thuvas overall i lördags, för idag är de läge för den. Jag brukar alltid vara den som draaaar ut på att börja använda overallen för jag anser att desto senare man börjar använda den desto bättre klarar man sig i vinter. Dvs använder du den då de knappt är minus eller snö vad ska du använda då allt detta kommer? Va va va? haha.

De är väl inte så fruktansvärt kallt idag men de blåser så himla mkt och snön far och flyger åt alla håll. Och eftersom hon har en sån bra overall med limmade sömmar, vattentät och vindtät plus att den håller kylan så fick hon ta den idag och hon blev superglad. Måste säga att H&Ms overaller blir bara bättre och bättre, plus att dom fick bra betyg i bäst i test! De dyraste var nästan sämst. coop hade den bästa overallen av alla! :S Och den kostar kanske 3-4 hundra.
Thuvas kostade 500 kr.
Men ett par skor jag ska rekommendera är verkligen Thermo viking. De finns ingen bättre! Helt underbar enligt Thuva. Jag ska köpa såna då jag åker till härnösand. De är fårull i dom så dom är varma! Thuva klagade inget förra vinter att hon frös. De är oxå limmade tror jag, iaf vattentäta! Underbara!
Frida ska jag köpa ett par till William? Vilken stl isf? De kostar ca 3-4 hundra tror jag. men är fett bra! Dock kanske inte william leker så mkt i snön nu så bättre till nästa år kanske? men Iofs leker de ju ute på dagis..  fundera. Om du tycker de är dyrt kan jag betta en del :P för dom är sjuuukt bra!






Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, byta om och sen dra till träningen. Puss hej

Inga kommentarer: