måndag 2 augusti 2010

Inge mer dagis!

Usch tanken slog mig i morse.. det blir inge mer Dagis för Thuva. Gisses.. Tiden går så fort. Hon börjar ju borta på skolan nu. Guud så stor hon har blivit. Hon har gått på världens bästa dagis iaf, skogslyckan.
Imorgon kommer Thuva hem och det känns helt underbart. Hon får massa överraskningar. hehe. Lite nya kläder från Pop. Gränna polkagris, Morgonrock, Katt!! m,m =) hehe. så himla skoj det ska bli. Jag saknar henne något otroligt mkt och vill verkligen ha hem henne nu. Samtidigt har tiden gått fort då hon var borta, jag har jobbat mest hela tiden och inte alls gjort de jag hade planerat att göra, Tex, gå ut några gånger, det blev 1 gång. gå på bio, det blev ingen gång, Sola, blev ingen gång de heller.. hehe och träna, blev ingen gång de heller, förutom att jag känner mig sjukt stolt att jag cyklade från tornby till johannelund en dag. =) det r faktiskt ganska långt iaf, och jag cyklade rätt snabbt. Jag ville cykla idag till jobbet men de spöregnar ute.. och min regnkappa är i Grebo.. det kanske slutar om ett tag, men ser inte ut som så tyvärr.. =(

Jo ska skriva en tråkig grej oxå, eller en grej jag ör besviken på. Linköping kommun... usch. Jag har ju väntat på dygnet runt dagis till Thuva sedan december typ. Och de har sagt att till hösten ska de finnas platser, jag har trott på de, Thuva med.. men när jag här i veckan ringer och pratar med dom så finns de inte alls någon plats.. utan Thuva ligger på 16 plats.. Jäkla skit säger jag bara. Jag blir så irriterad. + att kvinnan jag pratade med på kommunen inte lät speciellt trevlig.. och börja prata om att jag kan anmäla detta till bla blablabla, jag vill inte anmäla, jag vill ha en plats till Thuva så jag kan jobba och vi två kan leva som vilken familj som helst. Jag känner mig inte sugen att leva på bidrag från olika håll bara för att det inte finns dagis plats, det borde ju linköpings kommun förlora ännu mer på? eller??! Jag ska ringa dit igen, hon jag pratade med var bara sommarvikarie eller nått.

Puss Thilla

Inga kommentarer: