tisdag 23 februari 2010

Usch sån hemsk kväll och natt!

För bara nån timme sedan kom vi hem från sjukan.. Igår skrev jag ju att Thuva hade ramlat..Usch de gick inte så bra som jag trodde. På kvällen blev hon jätte trött, ont i huvudet, blek och JÄTTE illamående. Jag ringde 1177 och dom tyckte jag skulle åka in för det tydde på hjärnskakning som jag trodde. Jag smsade Frida om Thomas var hemma och kunde köra oss.. Självklart Kunde snälla rara Thomas det, Benne var oxå med som moraliskt stöd eller nått ;) Men verkligen supersnällt av dom! Dom stannade kvar med oss ett tag på sjukan tills jag sa att dom kan åka hem om dom vill för det kan ta lång tid. Thomas sa att det är bara att höra av er så kommer jag och hämtar er!

När vi kom in på akuten fick vi sitta i ett barnrum och vara där i 2-3h för läkarna ville kolla hur hon mådde, dessutom hade hon rätt svår smärta i sin buk, de trodde det var ngt med mjälten.
Allt slutade med att vid 23 tiden fick hon bli inlagd på observation på Barnkirurgiska. Jag måste bara nämna att all eloge till en sjuksköterskekille som var på akuten, HELT otroligt snäll och bra med barn, han var så gullig och gå mot Thuva. Han förklarade ALLT han gjorde, tex Puls och Sat. Plus att hon fick testa ta tempen på mig.. I örat givetvis..HAHA. Sen när han skickade oss vidare fick hon en tapperhetsmedalj av han! Hon är JÄTTE stolt över den!
Ska även nämna att dom på avd var oxå riktigt snälla och duktiga!

Nu är jag riktigt trött kan jag lova, har inte sovit på hela natten utan har kollat så hon andas osv, man blir ju så rädd! Usch och fy! Så nu måste hon vara hemma och vila i 3-4 dagar!

Ska lägga upp några bilder sen igår, Thuva tyckte iaf det var roligt med en sjukhussäng som man kunde höja och sänka.. Plus att hon skrattade åt mig för att jag tvättade håret i handfatet med sjukhustvål.. ( ni som känner mig vet hur töntig jag är.. men måste vara ren o fin ;)

Tack till alla som erbjöd sig att hjälpa oss.. tex Amanda, Frida & Jannie!

Puss Thilla

Jag älskar min lilla tjej mest av allt<3

3 kommentarer:

Amanda sa...

Världens duktigaste lilla prinsessa <3 Får inte skrämma sin bonusmamma så :(

Hehe men roligt att du var tvungen att tvätta håret...men sjukhustvål kan inte kännas så bra:P?

Lolle sa...

svar: jo jag mår bra :)
hur är det med dig idag då? :)

Lolle sa...

svar: usch! Hälsa henne att hon ska krya på sig!
kram!